
De Canadese elektrische scooterfabrikant Apollo heeft zojuist de nieuwe Apollo Go aangekondigd, een scooter die een cruciale niche in hun assortiment vult. Je kunt de Go zien als een eersteklas instapmodel, of – meer specifiek – het Apollo-instapmodel met twee motoren, gebouwd voor snelheid en kracht, maar ook voor comfort, bereik en betrouwbaarheid.
Met een prijskaartje van minder dan $ 1500 (lijst is $ 1.299, en hij is te koop voor $ 100 korting), bevindt de Go zich ergens tussen de Apollo Air met één motor – een van onze favoriete instapscooters vanwege zijn premium rijkwaliteit – en de Apollo City Pro met twee motoren, al jaren een van de benchmark-scooters van Electric Scooter Guide.
Zowel de Air als de City Pro zijn vorig jaar geüpgraded, met richtingaanwijzers aan het stuur, ingebouwde sensoren, nieuwe controllers en zelfherstellende tubeless banden (nieuw voor de Air), de meeste gespecificeerd uit versies van de Apollo Pro 2023. gaat verder met deze inspiratie en integreert het 360-graden COB-verlichtingsschema van de Pro en de Quad Lock-telefoon-als-display-optie (alleen de Go’s kunnen niet draadloos opladen) in het ontwerp.
De Go introduceert ook zijn eigen innovatieve kenmerken, waaronder dubbele motoren van 350 W, met een piekvermogen van 1500 W, 9 inch zelfherstellende, tubeless luchtbanden en wat Apollo een ‘Airflow’-ophanging noemt – een enkele veer vooraan en een composiet/rubberen ophanging aan de binnenkant. de achterkant. Net als alle recente Apollo-scooters maakt de Go gebruik van dubbele trommelremmen die uiterst onderhoudsarm zijn en slim, variabel regenremmen met een speciale hendel.
Dus hoe ziet en voelt al deze scootertechnologie eruit in een pakket van 46 pond? Bekijk onze video-unboxing en impressie hierboven voor een snelle blik (en krijg een kijkje achter de schermen bij de werking van de Electric Scooter Guide!). De Go wordt volledig aangesloten en grotendeels gemonteerd geleverd. Het wordt ook geleverd met 1 jaar garantie en twee UL-certificeringen: UL2272 en UL2271.
De Go belooft een topsnelheid van 44 km/uur en een bereik van 30 tot 55 kilometer, en beweert heuvels tot een helling van 25% te kunnen beklimmen. Deze scooter is op betrouwbaarheid getest met ongeveer 10.000 km (6214 mijl) gereden door Apollo en 6.000 km (3728 mijl) door bètatesters in de echte wereld, dus hij is zeker ontworpen om tegen een stootje te kunnen op de weg.
Al dat testen geeft ons vertrouwen omdat de Go is ontworpen als dagelijkse bestuurder, en voor veel rijders zou het de enige scooter kunnen zijn die hen allemaal regeert – dat wil zeggen: snelheid, bereik, klimvermogen, rijkwaliteit en relatieve draagbaarheid.
Het is een scooter speciaal gemaakt voor rijders die wat meer klimkracht nodig hebben omdat ze in een heuvelachtige stad als San Francisco wonen of aan de zwaardere kant zijn. Paul zal de Go deze week testen en we zullen je laten weten hoe hij zich verhoudt tot zijn eigen geclaimde specificaties en tegen concurrenten met één motor zoals de Ninebot Max G2 en EMOVE Cruiser en rivalen met twee motoren zoals de GOTRAX GX2.
Kijk voorlopig hoe Apollo Go het doet op een van onze leukste informele tests: de steilste heuvel in SF. Ontdek hoe de regenremmen het deden tijdens de afdaling in onze eerste video.
Blijf ons volgen voor onze volledige recensie van de onlangs opnieuw gelanceerde versie Gids voor elektrische scootersmeld je hieronder aan voor onze nieuwsbrief voor de laatste updates, en like & abonneer je op Gids voor elektrische scooters op YouTube.